Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op volvo.startpagina.nl

probleem centrale deurvergrendeling V40.

Peter
21 Aug, 2009 20:32

Hallo,

Heeft iemand een tip voor mij.

Zowel met de sleutel als de afstandbediening doe ik de deuren dicht.De lichten knipperen 2x.maar alle deurknopjes gaan naar beneden maar toch kan ik alleen de deur van de bestuurder opentrekken. Hoe kan ik dit verhelpen zonder dat het een dure oplossing wordt.

Bewerkt 04 Mrt, 2010 19:54
Thijs
13 Dec, 2009 13:45

Heb je al een oplossing voor het probleem gevonden? Ik heb namelijk te maken met hetzelfde probleem.

rob
05 Jan, 2010 13:10

Ben ook op zoek naar de oplossing!

Timothy
19 Jan, 2010 21:25

Hier het zelfde probleem met een volvo S40 uit 2006, de bekrachtiging spreekt van alle deuren netjes aan. Maar in 50% van de gevallen kan ik nog steeds mijn bestuurdersdeur openen. Eerst al de pin(controle pin) losgedraaid die in het gat viel. Hierdoor werd het al een stuk beter. Dus dacht ik zelf misschien dat het geheel te stroef in de dop liep die om de deurpen zat. Kan je 1 ding vertellen het is een mechanisch probleem het heeft er mee te maken hoe de deurpen(de controle pen die zichtbaar is door je raam) loopt aan de binnenzijde van je deur. Heb zelf een tijdje gereden zonder binnenafwerking en de deur ging keer op keer perfect dicht. Het enige wat me opviel is dat de geleiderstangen begeleid worden door een plastic schot wat aan het metaal geklikt zit, deze is bij mij met een aantal pootjes afgebroken. Probleem blijft nog steeds bestaan , vandaag mee naar de dealer geweest en deze vond een los draadje? Wij helemaal gelukkig, voor even, want net trek ik weer net zo hard mijn deur open.

Nu wil ik graag gaan kijken achter de metalen plaat waar je raammechaniek aan vastgepopt zit, alleen kan iemand mij vertellen of ik dit ongestraft kan doen? Ik zal minimaal de popnagels uit moeten boren.

Hoop dat je iets hebt aan het hele verhaal. Als ik ergens verder mee kom post ik het per direct!

seansan
21 Jan, 2010 12:15

Wij hebben precies hetzelfde probleem.

In het kort: Als ik de auto open/dicht doe met de “klikker” dan is er niets aan de hand. Vanaf het moment dat ik één keer de sleutel gebruik dan blijft de knop in de beneden stand steken en “wiebelt” een beetje als ik de deuren open. De deuren gaan dan prima open. Probleem is dat als ik daarna afsluit alle pinnetjes naar beneden vallen, maar dat ik de linker voordeur gewoon kan opentrekken. Bummer!

Mochten jullie nog iets ontdekken dan hoor ik het graag. Ik ga zodra het iets warmer is dat ding ook eens open schroeven en kijken wat daarbinnen gebeurt? Nog tips voor het open schroeven? Mail me dan even op sheukels@gmail.com

Jeroen
04 Mrt, 2010 19:54

Hallo,

In heb een jaartje geleden hetzelfde gehad. Met de ab op slot doen, alle pinnetjes vielen naar beneden, de lampjes knipperden maar ik kon beide achterdeuren gewoon open doen.

Wat ik weet is dat de auto een paar weekjes heeft stilgestaan voor ik hem kocht.

Ik heb beide deurpanelen open gedraaid en alle bewegende delen gesmeerd in de deur en het buitenslot met een spuitbus vet (kruipolie zal ook wel helpen). Vervolgens heb ik de sloten verscheidene keren open en dicht gedaan en klaar was Jeroen (lees Kees).

Sinsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Succes ermee.